XIX. yüzyılın ikinci yarısında İstanbul´da yaşayanların Batılılaşma karşısındaki konumlanışlarını, alafrangalık düşkünü Mustafa Meraki Efendi´nin şık giyinip eğlence yerlerinde görünmekle Batılılaşacağını zanneden oğlu Felatun Bey ile; küçük yaşta babasını kaybeden, tutumlu ve sorumluluk sahibi, Batı´yı anlama çabasında ve kendiliğinin peşinde olan, bu anlamda Ahmed Midhat´ın alter-egosu diyebileceğimiz Rakım Efendi´de somutlaştıran Felatun Bey ile Rakım Efendi, 1875´te yayımlandı. Eser, yazarının Doğu-Batı sentezine yönelik ilk ve özgün yaklaşımı ile dikkat çekti. Ahmed Midhat´ın roman kurgusuna ve anlatımına yönelik tercihleri bakımından alaysı eleştirilere uğradıysa da, kendinden sonra pek çok romancıyı aynı meseleye yöneltti.
(Arka Kapak)